Snelheidslimiet: verschil tussen versies
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | Een snelheidslimiet is dat je op de weg niet harder mag dan dat de [[overheid]] zegt dat je mag. Ook al is het helemaal leeg en kan je supergoed [[auto]]rijden, je mag toch maar honderd. Dit is een typisch voorbeeld van hoe [[Den Haag]] de [[Jan met de korte achternaam]] altijd weer weet te pakken. Wel overal [[flitspalen]] en [[Koos Spee]] achter een boom, maar de sissende [[Marokkanen|multiculti jongeren]] | + | Een snelheidslimiet is dat je op de weg niet harder mag dan dat de r[[overheid]] zegt dat je mag. Ook al is het helemaal leeg en kan je supergoed [[auto]]rijden, je mag toch maar honderd. Dit is een typisch voorbeeld van hoe [[Den Haag]] de [[Jan met de korte achternaam]] altijd weer weet te pakken. Wel overal [[flitspalen]] en [[Koos Spee]] achter een boom, maar de sissende [[Marokkanen|multiculti jongeren]] op scooters die voetgangers op het zebrapad doodrijden worden niet aangepakt omdat niet kan worden bewezen wie de |
+ | |||
+ | Als je .....bent en je hebt getracht,samen met je maatje een overval te plegen,bekend bij de politie,en je gaat op de vlucht met een gestolen scooter en je rijdt een onschuldige wandelaar dood.De wandelaar had zich helemaal niet op die plaats mogen bevinden waar de criminelen hem dood hebben gereden.Dus onschuldig,eigen schuld van de dood gereden man.Cursus macramè knopen misschien?Ik mag toch wel aannemen dat de strafcursus door verkeers aso,s zelf betaald moet worden of draait daar de belastingbetaler weer voor op | ||
+ | Jaik, rotterdam | 11:16 | 02.06.12 | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | , en dan is de overheid met zijn grote betuttelende alles-afstraf-mentaliteit ineens ver te zoeken. Ze pakken gewoon liever eerlijke [[hardwerkende Nederlander]]s daar in [[Den Haag]]. | ||
In [[Nederland]] mocht je tot voor kort officieel 120 kilometer per uur op de [[snelweg]], maar [[kabinet]] ''[[Rutte 1]]'' heeft daar 130 van gemaakt! Op sommige plekken tenminste, zoals de Afsluitdijk en de (geasfalteerde) privégolfbaan van de [[VVD]]. | In [[Nederland]] mocht je tot voor kort officieel 120 kilometer per uur op de [[snelweg]], maar [[kabinet]] ''[[Rutte 1]]'' heeft daar 130 van gemaakt! Op sommige plekken tenminste, zoals de Afsluitdijk en de (geasfalteerde) privégolfbaan van de [[VVD]]. | ||
Regel 10: | Regel 17: | ||
---- | ---- | ||
+ | |||
+ | ''Als die aso's eens wat vaker rechts rijden dan kan ik zelf beslissen of ik sneller wil rijden dan de snelheids limiet, tenslotte betaal ikzelf de boetes en voorgestelde opleidingen. Gewoon wat vaker doorijden en niet denken dat je iedereen maar op kunt houden als je dat wilt.''<br /> | ||
+ | '''Peesertje, Nederland | 12:58 | 02.06.12''' | ||
''Rij vele duizende km's per jaar. Rijdt hard. Is een mentaliteit dus geen keuze. Maar... rijd zuiver. Niet agressief. Vele zogenaamde onschuldigen, wereldverbeteraars menen persoonlijk iets te moeten doen aan mensen met mijn rijstijl. Blijven links rijden, liefst langzaam. Immers... 80 is 80. Wie ben je? Wat weet je? 80km op een snelweg omdat jij dat wilt? Neem het fietspad. 100 is 100. Begrijpt een leek. Boete bij overtreding akkoord. Geen probleem. Jij als burger: bemoei je er niet mee!''<br /> | ''Rij vele duizende km's per jaar. Rijdt hard. Is een mentaliteit dus geen keuze. Maar... rijd zuiver. Niet agressief. Vele zogenaamde onschuldigen, wereldverbeteraars menen persoonlijk iets te moeten doen aan mensen met mijn rijstijl. Blijven links rijden, liefst langzaam. Immers... 80 is 80. Wie ben je? Wat weet je? 80km op een snelweg omdat jij dat wilt? Neem het fietspad. 100 is 100. Begrijpt een leek. Boete bij overtreding akkoord. Geen probleem. Jij als burger: bemoei je er niet mee!''<br /> | ||
'''plr, Amsterdam | 11:05 | 02.06.12''' | '''plr, Amsterdam | 11:05 | 02.06.12''' | ||
− | |||
− | |||
− | |||
''Hardrijden is toch heel normaal? Wat een hoop gedoe om iets wat velen doen. Gemiddeld rij ik 30 km/u te hard, de sporadische boetes zijn dan nog betaalbaar en ik raak mijn rijbewijs niet kwijt als ik een keer pech heb. Ze zouden niet zo zeer op het té hard rijden moeten beboeten maar wel op het veroorzaken van gevaarlijke situaties. Op een lege A2 is het lijkt mij veiliger om 's nachts 200/u te klokken dan in drukke momenten 100/u''<br /> | ''Hardrijden is toch heel normaal? Wat een hoop gedoe om iets wat velen doen. Gemiddeld rij ik 30 km/u te hard, de sporadische boetes zijn dan nog betaalbaar en ik raak mijn rijbewijs niet kwijt als ik een keer pech heb. Ze zouden niet zo zeer op het té hard rijden moeten beboeten maar wel op het veroorzaken van gevaarlijke situaties. Op een lege A2 is het lijkt mij veiliger om 's nachts 200/u te klokken dan in drukke momenten 100/u''<br /> |
Versie van 6 jun 2012 om 15:52
Een snelheidslimiet is dat je op de weg niet harder mag dan dat de roverheid zegt dat je mag. Ook al is het helemaal leeg en kan je supergoed autorijden, je mag toch maar honderd. Dit is een typisch voorbeeld van hoe Den Haag de Jan met de korte achternaam altijd weer weet te pakken. Wel overal flitspalen en Koos Spee achter een boom, maar de sissende multiculti jongeren op scooters die voetgangers op het zebrapad doodrijden worden niet aangepakt omdat niet kan worden bewezen wie de
Als je .....bent en je hebt getracht,samen met je maatje een overval te plegen,bekend bij de politie,en je gaat op de vlucht met een gestolen scooter en je rijdt een onschuldige wandelaar dood.De wandelaar had zich helemaal niet op die plaats mogen bevinden waar de criminelen hem dood hebben gereden.Dus onschuldig,eigen schuld van de dood gereden man.Cursus macramè knopen misschien?Ik mag toch wel aannemen dat de strafcursus door verkeers aso,s zelf betaald moet worden of draait daar de belastingbetaler weer voor op Jaik, rotterdam | 11:16 | 02.06.12
, en dan is de overheid met zijn grote betuttelende alles-afstraf-mentaliteit ineens ver te zoeken. Ze pakken gewoon liever eerlijke hardwerkende Nederlanders daar in Den Haag.
In Nederland mocht je tot voor kort officieel 120 kilometer per uur op de snelweg, maar kabinet Rutte 1 heeft daar 130 van gemaakt! Op sommige plekken tenminste, zoals de Afsluitdijk en de (geasfalteerde) privégolfbaan van de VVD.
Als die aso's eens wat vaker rechts rijden dan kan ik zelf beslissen of ik sneller wil rijden dan de snelheids limiet, tenslotte betaal ikzelf de boetes en voorgestelde opleidingen. Gewoon wat vaker doorijden en niet denken dat je iedereen maar op kunt houden als je dat wilt.
Peesertje, Nederland | 12:58 | 02.06.12
Rij vele duizende km's per jaar. Rijdt hard. Is een mentaliteit dus geen keuze. Maar... rijd zuiver. Niet agressief. Vele zogenaamde onschuldigen, wereldverbeteraars menen persoonlijk iets te moeten doen aan mensen met mijn rijstijl. Blijven links rijden, liefst langzaam. Immers... 80 is 80. Wie ben je? Wat weet je? 80km op een snelweg omdat jij dat wilt? Neem het fietspad. 100 is 100. Begrijpt een leek. Boete bij overtreding akkoord. Geen probleem. Jij als burger: bemoei je er niet mee!
plr, Amsterdam | 11:05 | 02.06.12
Hardrijden is toch heel normaal? Wat een hoop gedoe om iets wat velen doen. Gemiddeld rij ik 30 km/u te hard, de sporadische boetes zijn dan nog betaalbaar en ik raak mijn rijbewijs niet kwijt als ik een keer pech heb. Ze zouden niet zo zeer op het té hard rijden moeten beboeten maar wel op het veroorzaken van gevaarlijke situaties. Op een lege A2 is het lijkt mij veiliger om 's nachts 200/u te klokken dan in drukke momenten 100/u
Joep, Duitsland | 19:10 | 19.01.12
Ach, als je maar niet 3 km te hard rijdt dan mag alles in het kanslozen paradijsje Nederland. Vraag maar aan de 4.5 miljoen(!) allochtonen die hier wonen.
kees, deurne | 10:13 | 16.12.11
Iedereen rijdt allang 120-130. En niemand laat zich nog langer ringeloren door types als van Gent, met haar onnavolgbare spendeer drift van ons geld. Ik betaal met al blauw aan milieu maatregelen. Laten ze het geld voor de windhandel maar in de natuur stoppen. Hebben ze er zo 1 miljard bij. Om de rugstreep padden aan het zuurstof te leggen.
Dicky, amsterdam | 11:56 | 01.12.11
ik rij tegenwoordig overal 100 waar ik 100/120/130 mag en 80 waar ik 80 mag, ik haal voor kruisingen ver van tevoren mijn poot van het gas en doe dus aan het nije rieden... zuinigheid vlijt! als we dat allemaal doen is den haag binnen een maand failliet!!!
bas, mokum | 21:29 | 09.08.1
Wat een geleuter. Ik rij al 35 jaar minimaal 130 kilometer per uur daar waar het kan. Wat zijn die VVD -ers een stelletje sukkels. Voor die VVD -ers die vinden dat ik me aan de wet moet houden. EEN ANDER LAND BINNENVALLEN (helicopter Libie) IS OOK TEGEN DE WET.
Ron, Amsterdam | 18:44 | 30.06.11
Wat zullen de geitesokken van pvda en miljeu weer boosie zijn nu ze dit weer lezen,heerlijk,ga maar op de fiets of met jullie ov,wij van pvv cda vvd en sp en sgp gaan wel over de weg.Jullie hebben na 45 jaar de tijd tegenhouden gehad, nu zijn wij aan de macht.GogogoGEERT
henk ingrid, nl. | 18:35 | 30.06.11
vind het weer eens zielig mensen die met hun werk bezig zijn of onderweg naar hun werk weer te pakken zelf een bon gehad voor JAWEL 7 KILOMETER TE HARD waar zijn die stumpers mee bezig ?? 2 weken terug staan er 3 dronken polen me tuin te slopen duurt het gewoon een half uur voor ik zo een schijthuis zie!!! toen zelf maar dat tuig me tuin uitgezet en wat denk je .... ja hoor krijg ik de handboeitjes om omdat ik me tuintje verdedig want ik mag geen eigen rechter spelen !!!
appie , amsterdam | 10:50 | 22.12.10
Als je niet rijden kan hoor je sowieso niet achter het stuur plaats te nemen, dan is 10km nog te hard.
Mr Moskoufiets uw toekomstige minister, At Your Service | 10:00 | 22.12.10