Nuance: verschil tussen versies

Uit wakkerpedia
Ga naar: navigatie, zoeken
 
(18 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
Iets van [[vroeger]], toen mensen nog niet dachten in [[Geert Wilders|goed]] en [[Linkse Kerk|fout]], [[links]] en [[rechts]], [[autochtoon]] en [[allochtoon]], [[Diederik Samsom|Samsom]] en [[Geert]], enzovoorts. Zonder nuance is de wereld veel makkelijker te begrijpen. Alleen met zonder nuance kun je achter de echte [[waarheid]] komen. Nuance is ook een tijdje presentatrice van ''Lingo'' geweest.
+
Nuance is iets van [[vroeger]], toen mensen nog niet dachten in [[Geert Wilders|goed]] en [[Linkse Kerk|fout]], [[links]] en [[rechts]], [[autochtoon]] en [[allochtoon]], [[Diederik Samsom|Samsom]] en [[Geert]], [[GeenStijl|borstenmens]] en [[Retecool|billenmens]] enzovoorts. Zonder nuance is [[:categorie:Wereld|de wereld]] veel makkelijker te begrijpen. Alleen met zonder nuance kun je achter de echte [[waarheid]] komen. Want alles draait om de eenvoud. Nuance is ook een tijdje presentatrice van ''Lingo'' geweest.
  
  
Regel 7: Regel 7:
 
----
 
----
  
 +
 +
''Als horden door de Nederlandse straten lopen te brullen dat de Joden in de zee gedreven moeten worden en met ISIS vlaggen rondlopen, hoor je de NOS niet. Maar een malloot in Duitsland die de Hitler groet heeft gebracht in een studentenhuis, dat is het ineens groot nieuws. [https://nos.nl/artikel/2495993-duitse-afd-politicus-gearresteerd-na-klachten-over-nazigroet-in-studentenhuis https://t.co/x38qHc30NQ]''<br />
 +
'''[https://twitter.com/JoostNiemoller/status/1719046342440284312 Joost Niemoller @JoostNiemoller 6:39 PM Oct 30, 2023 via Twitter]'''
 +
 +
''D66 roept het hardst als een onderdaan van hun wordt gediscrimineerd. Maar ze zijn doodstil als als iemand van rechtse signatuur wordt bedreigd met de dood.''<br />
 +
'''TRUMP | 16-06-23 | 14:45'''
 +
 +
''Nederland hard als gummiknuppel voor de belastingbetaler , de boer , de visser. En zacht en begripvol voor de kwetsbaren in de samenleving zoals de top 600 , veilige landers , kleine kruimelcriminelen , grote drugscriminelen , fraudeurs, overlastgevers''<br />
 +
'''HetOorAakel | 14-06-23 | 15:49'''
 +
 +
''Bram Moszkowicz nam geld van criminelen aan en mag nooit meer advocaat zijn. Sydney Smeets liet zich pijpen door minderjarige jongens en dat mag wel in Nederland, zolang je maar bij D66 zit.''<br />
 +
'''Wordwatjebent | 12-04-23 | 15:08'''
 +
 +
''Man man, straks mogen we kiezen tussen twee kwaden. Of iedereen een blauwe overall en een nummer. Of de Sharia. De keuze is reuze.''<br />
 +
'''Okami | 23-12-22 | 15:43'''
 +
 +
''Als een handjevol moslims een potje voetbal winnen is dat een overwinning voor alle 2 miljard moslims.''<br />
 +
''Als een handjevol moslims een bloedbad aanrichten is 2 miljard moslims een niet- bestaande, islamofobische, racistische duiding. https://twitter.com/KhaledBeydoun/status/1601722183189139456''<br />
 +
'''[https://twitter.com/myriam_vhj/status/1602255478033354752 Myriam @myriam_vhj 11:54 AM Dec 12, 2022 via Twitter]'''
 +
 +
''je kan niet EN janken over de preutsheid in Nederland EN janken over dat er meer asielzoekers naar Nederland moeten komen. Het is het een of het ander.''<br />
 +
'''hansjansen2 | 17-08-22 | 11:48'''
 +
 +
''Dus als er 1 slachthuis misstanden heeft, dan moet al het vlees in de ban. Maar als er 1 asielzoeker een voorbijganger lek prikt, dan moeten ze allemaal een huis, baan en miele? Waarom is er geen oog voor de jeugdtrauma's of vreselijke achtergrond van deze varkensmishandelaar? Snap het niet meer. Net alsof linkschmensen alleen maar shoppen daar waar het goed uitkomt.''<br />
 +
'''BBRDWR | 06-07-21 | 10:35'''
 +
 +
''Grappig, in Noord Korea moet je trots zijn op de eigen cultuur en andere culturen afzweren. In het Korea aan de Noordzee is het precies andersom.''<br />
 +
'''James Lastig | 29-06-21 | 15:21'''
 +
 +
''Een allochtoon die iemand zijn strot doorsnijd terwijl hij ahkbar zingt is een verwarde man. Maar een blanke die een oordeel heeft over zijn daad is een vieze vuile gore rotracist die aan de schandpaal genageld moet worden.''<br />
 +
'''Hangtietsmurfin | 13-07-20 | 12:48'''
 +
 +
''Goed, er zijn dus mensen die vrijwillig stemmen op de partij van Jetten en Ollongren. Zelf noemen ze dat nuance. Ik een argument voor een verlicht despoot.''<br />
 +
'''je_zusje  | 14-04-20 | 12:53'''
 +
 +
''Vandaag laat Nederland zien wat het waard is. Gesloten en protectionistisch, of open en betrouwbaar. Tegen handel, of voor banen en ondernemers. Eenzaam in de wereld, of samen strijdend voor klimaat en sociale bescherming. Benieuwd wat de PvdA gaat doen. https://t.co/SCxESGG0Yg''<br />
 +
'''[https://twitter.com/RobJetten/status/1227496782319407106 Rob Jetten 8:36 AM 12 Feb 2020 via Twitter]'''
 +
 +
''Waag het eens om een groep Islamitische demonstranten 'jihadisten' te noemen. Maar één kaalkopje onder een groep autochtone relschoppers? Dan zijn het louter neo-nazi's. Allemaal.''<br />
 +
'''His Lordship | 27-08-18 | 16:20'''
  
 
''Radicale moslims, gematigde moslims. Het is hetzelfde als een intercity en een stoptrein met hetzelfde eindstation''<br />
 
''Radicale moslims, gematigde moslims. Het is hetzelfde als een intercity en een stoptrein met hetzelfde eindstation''<br />
Regel 52: Regel 92:
 
''Klopt, links en rechts zijn dan ook termen die de lading allang niet meer dekken. Ik denk eerder in termen als patriotten versus landverraders.''<br />
 
''Klopt, links en rechts zijn dan ook termen die de lading allang niet meer dekken. Ik denk eerder in termen als patriotten versus landverraders.''<br />
 
'''OudeNederlander | 27-08-16 | 19:21 '''
 
'''OudeNederlander | 27-08-16 | 19:21 '''
 +
 +
''Nou Ruben, als jij t verschil niet wil zien tussen ons betoog en dat van 'hun', ben je denk ik een domme kankerlul. https://twitter.com/RvanKoningsveld/status/736259327242194944''<br />
 +
'''[https://twitter.com/erikvmuiswinkel/status/736296967064694785 Erik van Muiswinkel @erikvmuiswinkel (Tot Kankersint omhooggevallen Kankerpiet, red.) 10:44 PM 27 May 2016 via Twitter]'''
  
 
''Amen, zo is het... Durf verdomme eens te kwetsen, iemand de waarheid zeggen! Die kudt nuance zorgt voor zielige broekpoepers die er nooit eens verbaal in kletsen. Gekwetst? Dat is jouw probleem! En verder ja dit land is ziek.''<br />
 
''Amen, zo is het... Durf verdomme eens te kwetsen, iemand de waarheid zeggen! Die kudt nuance zorgt voor zielige broekpoepers die er nooit eens verbaal in kletsen. Gekwetst? Dat is jouw probleem! En verder ja dit land is ziek.''<br />

Huidige versie van 31 okt 2023 om 10:14

Nuance is iets van vroeger, toen mensen nog niet dachten in goed en fout, links en rechts, autochtoon en allochtoon, Samsom en Geert, borstenmens en billenmens enzovoorts. Zonder nuance is de wereld veel makkelijker te begrijpen. Alleen met zonder nuance kun je achter de echte waarheid komen. Want alles draait om de eenvoud. Nuance is ook een tijdje presentatrice van Lingo geweest.




Als horden door de Nederlandse straten lopen te brullen dat de Joden in de zee gedreven moeten worden en met ISIS vlaggen rondlopen, hoor je de NOS niet. Maar een malloot in Duitsland die de Hitler groet heeft gebracht in een studentenhuis, dat is het ineens groot nieuws. https://t.co/x38qHc30NQ
Joost Niemoller @JoostNiemoller 6:39 PM Oct 30, 2023 via Twitter

D66 roept het hardst als een onderdaan van hun wordt gediscrimineerd. Maar ze zijn doodstil als als iemand van rechtse signatuur wordt bedreigd met de dood.
TRUMP | 16-06-23 | 14:45

Nederland hard als gummiknuppel voor de belastingbetaler , de boer , de visser. En zacht en begripvol voor de kwetsbaren in de samenleving zoals de top 600 , veilige landers , kleine kruimelcriminelen , grote drugscriminelen , fraudeurs, overlastgevers
HetOorAakel | 14-06-23 | 15:49

Bram Moszkowicz nam geld van criminelen aan en mag nooit meer advocaat zijn. Sydney Smeets liet zich pijpen door minderjarige jongens en dat mag wel in Nederland, zolang je maar bij D66 zit.
Wordwatjebent | 12-04-23 | 15:08

Man man, straks mogen we kiezen tussen twee kwaden. Of iedereen een blauwe overall en een nummer. Of de Sharia. De keuze is reuze.
Okami | 23-12-22 | 15:43

Als een handjevol moslims een potje voetbal winnen is dat een overwinning voor alle 2 miljard moslims.
Als een handjevol moslims een bloedbad aanrichten is 2 miljard moslims een niet- bestaande, islamofobische, racistische duiding. https://twitter.com/KhaledBeydoun/status/1601722183189139456
Myriam @myriam_vhj 11:54 AM Dec 12, 2022 via Twitter

je kan niet EN janken over de preutsheid in Nederland EN janken over dat er meer asielzoekers naar Nederland moeten komen. Het is het een of het ander.
hansjansen2 | 17-08-22 | 11:48

Dus als er 1 slachthuis misstanden heeft, dan moet al het vlees in de ban. Maar als er 1 asielzoeker een voorbijganger lek prikt, dan moeten ze allemaal een huis, baan en miele? Waarom is er geen oog voor de jeugdtrauma's of vreselijke achtergrond van deze varkensmishandelaar? Snap het niet meer. Net alsof linkschmensen alleen maar shoppen daar waar het goed uitkomt.
BBRDWR | 06-07-21 | 10:35

Grappig, in Noord Korea moet je trots zijn op de eigen cultuur en andere culturen afzweren. In het Korea aan de Noordzee is het precies andersom.
James Lastig | 29-06-21 | 15:21

Een allochtoon die iemand zijn strot doorsnijd terwijl hij ahkbar zingt is een verwarde man. Maar een blanke die een oordeel heeft over zijn daad is een vieze vuile gore rotracist die aan de schandpaal genageld moet worden.
Hangtietsmurfin | 13-07-20 | 12:48

Goed, er zijn dus mensen die vrijwillig stemmen op de partij van Jetten en Ollongren. Zelf noemen ze dat nuance. Ik een argument voor een verlicht despoot.
je_zusje | 14-04-20 | 12:53

Vandaag laat Nederland zien wat het waard is. Gesloten en protectionistisch, of open en betrouwbaar. Tegen handel, of voor banen en ondernemers. Eenzaam in de wereld, of samen strijdend voor klimaat en sociale bescherming. Benieuwd wat de PvdA gaat doen. https://t.co/SCxESGG0Yg
Rob Jetten 8:36 AM 12 Feb 2020 via Twitter

Waag het eens om een groep Islamitische demonstranten 'jihadisten' te noemen. Maar één kaalkopje onder een groep autochtone relschoppers? Dan zijn het louter neo-nazi's. Allemaal.
His Lordship | 27-08-18 | 16:20

Radicale moslims, gematigde moslims. Het is hetzelfde als een intercity en een stoptrein met hetzelfde eindstation
Ayatholla_Buttbanger | 19-06-18 | 16:13

Nuance is een links begrip evenals relativering. Het zijn instrumenten die worden gebruikt om bewust een toestand van passiviteit en stagnatie op te wekken teneinde wetteloosheid en anarchie te bevoorderen.
Beefbus | 01-06-18 | 09:45

De ene helft wil je hoofd opslaan en de andere helft van de wereldbevolking wilt je hoofd eraf slaan. Meer smaken zijn er niet.
Ce ca! | 21-05-18 | 16:49

Geinig hè, heb je kritiek op agressief Islamitisch homo-hatend tuig omdat het agressief homo-hatend tuig is dan ben je een racist. Bén je agressief Islamitisch homo-hatend tuig, dan behandeld tout bestuurlijk Nederland je als een halfgod.
Noltie | 20-04-18 | 13:46

Ik deel de maatschappij altijd in in netto ontvangers en netto betalers. Netto ontvangers zijn ambtenaren en andere uitkeringstrekkers, semi-ambtenaren, mensen die voor ambtenaren werken, en subsidiesponzen. Netto betalers zijn de rest van het economisch actieve volk. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de PVV stemmers in de laatste categorie valt. Dat verklaart ook meteen het dedain waarmee ze door linksmenschen bejegend worden.
jemagookniksmeer | 31-01-17 | 15:22

En wat is dan het antwoord van de politiek: Meer tollerantie voor asielzoekers en de islam. Wat is het antwoord van het volk: Geert Wilders. Ik ben er geen voorstander van, maar het zal wel gebeuren. De enige manier om te voorkomen dat de inheemse bevolking word vervangen door islamitisch volk.
mennie | 23-01-17 | 14:51

Grofmazig kun je het zo indelen. Aan de ene kant van het spectrum heb je links en islam en aan de andere kant van het spectrum rechts en Israël. Het vonkt altijd tussen deze twee groepen.
Nehemia | 09-01-17 | 13:21

Een moslim wilt je keel doorsnijden. Een gematigde moslim hoopt dat een moslim het doet. Kortom: In de Islam is er niemand gematigd of vredelievend, dat gaat namelijk tegen de grondbeginselen van de ideologie in: expansie.
Admiraal Balthasar | 05-01-17 | 12:22

Of we gaan 80% van de wereldbevolking steriliseren, of 80% van de wereldbevolking komt te overlijden in de volgende wereldoorlog. Andere smaken zijn er niet.
VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 12:58

Ik hoop dat we in 2017 gaan inzien dat er inmiddels twee soorten mensen zijn. Een hogere en een lagere soort. Tijd dat we ons niets meer aantrekken van de lagere soort. Ik gun ze een reservaat, ter grootte van Afrika als het moet.
Stijlicoon | 02-01-17 | 13:07

Zo onderhand begin ik te geloven dat de helft der mensheid een hersenbeschadiging heeft en dat de andere helft dat wel best vindt.
Cornelis (gast) | 26-12-2016 | 17:51

Het enige verschil tussen moslims en nazi's is de huidskleur. Raar dat links dat maar niet wil zien.
RoccoPornetti | 23-12-16 | 13:18

Toch een keurige rolverdeling daar in Amsterdamistan: de blanken voor duiding en opsporing en de zwartjes voor de crimes. Something new ?
daytripper | 22-12-16 | 11:53

Al plegen moslimterroristen nog 1000 nieuwe aanslagen; al scanderen ze op straat dat alle Joden aan het gas moeten; dat alle homo's van torens gegooid moeten worden; al steunt bijna de gehele moslimgemeenschap stilzwijgend het geweld van de enkelen: Er zullen altijd Linkse mensen zijn die dit "nuanceren",verdedigen, goed praten en schuld verschuiven naar bij voorkeur blanke witte mannen.
Zeddegeizot | 04-09-16 | 15:07

Klopt, links en rechts zijn dan ook termen die de lading allang niet meer dekken. Ik denk eerder in termen als patriotten versus landverraders.
OudeNederlander | 27-08-16 | 19:21

Nou Ruben, als jij t verschil niet wil zien tussen ons betoog en dat van 'hun', ben je denk ik een domme kankerlul. https://twitter.com/RvanKoningsveld/status/736259327242194944
Erik van Muiswinkel @erikvmuiswinkel (Tot Kankersint omhooggevallen Kankerpiet, red.) 10:44 PM 27 May 2016 via Twitter

Amen, zo is het... Durf verdomme eens te kwetsen, iemand de waarheid zeggen! Die kudt nuance zorgt voor zielige broekpoepers die er nooit eens verbaal in kletsen. Gekwetst? Dat is jouw probleem! En verder ja dit land is ziek.
Doc Damage | 18-04-14 | 20:45

Laten we gewoon een onderscheid maken tussen wereldburgers (elke nationaliteit en religie behoudens islam wat een ideologie is) en mohammedanen. Dat willen de Mohammedanen en dat geeft gelijk een eerlijk beeld. Islam is een internationale beweging en die kent geen grenzen alleen het onderscheid tussen moslim en niet moslim, heel simpel.
basweetutwel | 31-07-13 | 22:01

Laat ze maar twitteren. Voor de nuance bezoek ik GeenStijl.
steven paul | 21-06-13 | 13:42

Autochtoon: vriendelijk en redelijk en wenst de dienders fijne avond.
Allochtoon: rabiaat, dreigend, onredelijk, agressief en wenst de dienders een ernstige ziekte toe.
Leg mij eens uit waarom wij zo graag ons kleine beetje land afstaan aan deze mensen?
Merkava | 11-03-13 | 13:04

En het geeft weer aan dat er 2 soorten Marokkanen zijn: zeer fatsoenlijke Marokkanen en kutmarokkanen. Net zoals er fatsoenlijke Nederlanders en kutnederlanders zijn. Laten we dat allemaal aub onthouden.
Jenna Tieman (gast) 23-09-2012, 13:09

Goeiemorgen. Het slechte nieuws is dat jij als -uitgeklede burger en dienstverlener- niets anders van de wet mag doen en zeggen: "Hier Sta Ik, Ik Kan Niet Anders dus Sla Mij Maar In Elkaar". Het goede nieuws is, dat dezelfde overheden zichzelf laten beschermen en onaantastbaar zijn. Daarom: draag uw eigen last en eert uw schofterige overheid. Hallelujah. Prijst de heer Donner en Zo en Co.
Neeltje Mik- Mak, Mokkelerveen | 09:03 | 27.08.12

Dus als je een uitkering heb stem je op de SP en als je slim bent en hard werkt stem je op de VVD.
Kees, Amsterdam | 13:16 | 05.08.12

Nagefloten worden door een bouwvakkert is een compliment, doet een brutale, besneden fin dat, dan is dat een grote belediging voor een vrouw.
Steuntrekkert | 04-08-12 | 13:52

Of zoals Bolkestein al zei tijdens de hysterische 'beschaingsmanifestatie' van eikel Freek de Jonge: "Schrappen op kunstsubsidies hoeft niet; hou op met de symboliek van ontwikkelingshulp en Nederland kan zijn kunst behouden." Boe-geroep in het publiek. Blijkbaar sponsoren kunstliefhebbers dan toch liever rebellengroepen en islamitische moordenaars in Afrika.
Shalome | 01-08-12 | 14:27

Vrouwen zijn goed in consolideren. Mannen zijn goed in uitvinden en groei. In tijden van crisis passen de vrouwen op hetgeen mannen hebben ontwikkeld en gebouwd. Niets nieuws - is al sinds mensenheugenis zo. Als het aan vrouwen lag, waren we nog steeds holbewoners. Als het aan mannen lag, was iedereen multimiljonair.
francois, Antwerpen | 20:38 | 31.07.12

oorzaak: inteelt en geen opvoeding. oplossing: terug naar thuisland met hele familie.
ervaringsdeskundige, Utrecht | 13:59 | 28.07.12

typisch groen links gezwets, houdt het simpel, ergo,eigen volk eerst.
lousberg, vaals | 11:03 | 16.06.12

Je hebt vinexwijken en moslimwijken. Beiden bevolkt door extremisten.
reageerbuis | 10-06-12 | 16:35

Nee, jeugd is rechts ouderen zijn links, dat was vroeger zo! NU is de jeugd rechs en die blijven rechts! Dus uiteindelijk zal links sterven. Uiteindelijk moet je kiezen, multiculturele samenleving of, verzorgingsstaat! Beide is niet mogenlijk!
Blafkonijn | 03-06-12 | 23:45

Lemme guess, het gaat jou om de nuance. Laat ik je dan één ding vertellen: het allerlaatste dat wij op dit moment in de geschiedenis nodig hebben is nuance. Nuance is nog minder gewenst dan die haatzaaiersbende waar Wilders tegen ageert.
Parsons | 03-06-12 | 22:39

LINKS zit je hart, RECHTS zit je beurs
Otto Normaalverbruik, Limburg | 16:16 | 30.04.12

Kunnen we Nederland niet beter in links en rechts opdelen, iedereen blij.
Frank, den haag | 21:02 | 14.04.12

Nuanceren is op zich prima, maar het probleem is dat de stem van de nuance in NL zo hard klinkt dat-ie al het andere overstemt. Inclusief het gezond verstand en het geschreeuw van verkrachte kinderen. Willen we nou een veilige leefomgeving, of willen we vooral laten zien hoe enorm intelligent en objectief we zijn?
John Muts | 03-04-12 | 15:44

2 mogelijkheden: OFWEL Typisch walgelijke linkse provocatie om met allerlei truukjes de kiezers op te zetten tegen Wilders. OFWEL een truuk om geld te verdienen over de rug van Wilders. Misschien zelfs wel allebei.
kathryn, kykduin | 15:09 | 14.02.12

Alle onzin komt van links, kogels ook. De holocaust kwam ook van links. Dus alle rotzooi komt van links en gaat naar rechts. Het geld gaat precies de andere kant op. Geld gaat van rechts naar links. Dan komt er een vergadering bij links en daar komt dan een hoop rotzooi uit en dat gaat dan naar rechts. Het is allemaal redelijk overzichtelijk.
Slomo | 12-01-12 | 16:13

Het wezenlike verschil tussen links en rechts. Om "goed" te doen en de wereld te redden voor allerlei wazige, niet bewezen gevaren (klimaat, milieu, kernenergie enz, enz, enz) is geen middel te erg, tot geweld aan toe. Iedereen die het beste voor heeft met de mensen die alleen maar willen leven, zonder geweld en oorlog, maar met de voordelen van alles wat onze maatschappij heeft voortgebracht mag betalen en moet voor de rest zijn mond houden, om over geweld maar niet te spreken. Linkse activisten parasiteren op rechtse mensen en willen hun gelijk halen met een grote bek en eventueel met geweld.
nu even niet | 08-01-12 | 10:18

Ik ken een boel rechtse mensen met een goed gevoel voor humor: zij zijn echter meer geneigd tot het leren van een vak. Nietsnut-beroepen zoals kunstenaar en grappenmaker worden derhalve vaker door linksaards beoefend. Verder zou het best kunnen kloppen dat er onder linksaards meer creatievelingen zitten: rechts gaat immers over pragmatisme en logisch denken. Creativiteit daarentegen is bijna synoniem aan onlogisch denken.
caspert79 | 03-01-12 | 16:30

Nuance in de discussie over de multikul en de Islamisering? De massa-immigratie kost miljarden aan uitkeringen, subsidies en de bestrijding van de criminaliteit. De verzorgingsstaat is onbetaalbaar geworden door de komst van gelukszoekers uit o.a. de islamitische landen. De Islam brengt sharia-fatalisme, jihad-terrorisme en haat tegen homo’s en joden. Dit is geen goedkoop populisme maar het benoemen van de realiteit.
horatius, 29 07 2011 at 14:01

Links extremisme en moslim-extremisme komen vaker voor dan rechts extremisme. Daarnaast stigmatiseert links rechts ernstiger en is ermee begonnen. Rechts ageert nu tegen het ondergane onrecht van onderdrukking, verdraaiing van feiten en onterechte beschuldigingen door links. Ik heb het hier nadrukkelijk niet over terrorisme. Er zijn altijd wel weer linksmensen die hier anders meteen misbruik van zullen maken en een poging tot verdraaiing en/of insinuatie zullen doen. Zo zijn ze wel, is al gebleken. En daarin zijn zij vele malen erger dan rechts.
doenormaal! | 26-07-11 | 23:17

Ik denk dat we eens goed moeten opletten wie degenen zijn die het voor het marroktuig opnemen. Goed opletten en onthouden… Vroeger of later komt er wel een situatie waarin we een keus moeten maken tussen de ene persoon of de andere. Het ene bedrijf of het andere. De ene winkel of de andere. De ene kandidaat of de andere. En dan moeten we het ons herinneren…
JohnDee | 18-07-11 | 00:37

Okee, het mag dan misschien 7,2 miljard per jaar kosten, maar daarvoor wordt wel je dochter, vader of grootvader half dood getrapt op een buurtfeestje! Die nuance vergeten de mensen nog wel eens.
Slipsnifter | 06-07-11 | 16:20

Wat een flauwekul zeg. Er is al jaren een tweedeling, die tussen de beroepswerkelozen en degene die de belastingen betalen; Zielige mensjes die zogenaamd geen baan kunnen krijgen is hun verhaal, maar tien meter buiten het uitkeringsbureau zitten ze op te scheppen dat ze weer het gefixt hebben.. Kerngezond maar te bedonderd om een poot uit te steken, Ja, voor zwart betaalde klusjes daar zijn ze wel voor te porren
sjaak 1 jul 2011 - 11:24 pm

hoe kan je genuanceerd en niet kwetsend zeggen:"rot op naar je zandbak"?
googleandi | 25-06-11 | 15:29

Hebben we een tekort aan Polen (en andere buitenlandse, werkwillende mensen) of hebben we een overschot aan werkschuwe en werkloze Nederlanders?
Bas, Den Haag | 07:25 | 14.06.11

Soms denk ik "Wilders zou z'n bewoordingen beter kunnen nuanceren", maar waarom eigenlijk, hardere bewoordingen komen wel aan in deze 'harde' maatschappij! Hij heeft namelijk wel gelijk! Als honden blijven slapen, dan moet je ze wakker maken!
Jadie, Almere | 09:13 | 28.05.11

De overheid heeft hier een geweldig dilemma te pakken. De ene minderheid (homo) bashed de andere (negerfamilie). Maar dan geldt de regel weer, welke heeft de meeste kans op een baan (homo), dus die verdient volgens de regelmakers de minste bescherming van de politie. Was het een homo die een zwarte familie lastviel, dan was die homo allang opgepakt.
tis_wat | 04-05-11 | 10:56

Ben je nu serieus aan het proberen om dingen te nuanceren? Ik breng een respectvol saluut aan je dapperheid, maar je bent hier of rechts (met een twist), of je bent volkomen kansloos linkschmens.
Dorian Gray | 03-05-11 | 14:21

Links en rechts zullen het nooit met elkaar eens worden, een burgeroorlog is het enige alternatief
Geppie Conjo | 03-01-11 | 15:20

Nuance is politiek geleuter om onmacht te verbergen. In effectieve criminaliteitsbestrijding is geen ruimte voor nuance.
Peter Siebelt 12:25 PM Dec 21st 2010 via TweetDeck

Reeds in de 80-er jaren is het Noord-Afrikaanse tuig begonnen met het overvallen van bejaarden. Uiteindelijk zal het een strijd worden tussen de goeden en de kwaden, waarbij de laatsten door de linkse politieke regenten getalsmatig reeds in de meerderheid zijn.
Hendrika, Utrecht | 16:00 | 19.12.10

Ihoop dat je binnenkort aan kunt geven of je links of rechts bent. En dan alle linkse rakkers dubbel pakken. Zelden zoveel negatiefs gehoord als de laatste maanden.Bij die lui is het net of zij het wiel hebben uitgevonden.Niets maar dan ook niets deugt aan rechts Terwijl ik geleerd hebt om eerst eens af te wachten.Boren zij alles wat rechts is de grond in .Over kortzichtigheid gesproken
jan, amsterdam | 18:18 | 14.10.10

Ik wel, en honderdduizenden Vlamingen en Hollanders ook. Zijn jullie nu echt zo dom dat jullie niet inzien dat de rechtmatige haat tegen de moslims NIETS te maken heeft met racisme, en het deporteren van die moslimapen NIETS te maken heeft met ethnische zuivering? Islam is een kankergezwel dat zich via de invoermoslims heeft ingenesteld in onze maatschappij en dat alleen door krachtdadig chirurgisch ingrijpen kan verwijderd worden. Wat dat betreft gaat Wilders nog bijlange niet ver genoeg.
mercator - 11 okt 2009 at 11:49 pm

It is a battle between freedom and Islam, a battle between good and evil.
Geert Wilders Kopenhagen speech 14 juni 2009

een allochtone eenling die een aanslag pleegt is een terrorist
een autochtone eenling die een aanslag pleegt is slachtoffer van dit kabinet
Bep Wilders | 06-05-09 | 17:40

Het schisma in Nederland tekent zich af; aan de ene kant de zichzelf integer noemende linkse intelligentia, de claimers van 'het vrije woord', de multiculti's, subsidiesponzen, realiteitsontkenners, rozebrildragers, m.a.w. die groep die direct als 'verraders' te boek staat, aan de andere kant de 'normale' Nederlander die de tolerantie, de moskeeën, de burqas, de Marokkaanse reltrappers, de verislamisering van Nederland meer dan zat is. De strijd zal worden uitgevochten tussen deze twee groepen. Er is geen ruimte voor nuance. Het is zwart of wit. Trek uw conclusie.
Sander op vrijdag 4 januari 2008 12:32

Hoe voelt het om gehaat te worden?
"Het is bij mij zwart-wit. Of mensen lopen met me weg, of ze willen me onder de grond stoppen. Dat krijg je als je een uitgesproken mening hebt. Als je in D66-proza praat, heb je weinig vijanden maar ook weinig vrienden.
"De paus heeft volkomen gelijk", 00:00 7 oktober 2006, Geert Wilders in een interview met de Volkskrant